HRANIČÁŘI ZNOVU PLULI PRAHOU

01.10.2019

Ve čtvrtek odpoledne 26. září 2019 se oddíl po roce vydává do Prahy, aby se zúčastnil skautského závodu "Tři jezy". Do metropole přijíždíme až kolem osmé hodiny večer a zhruba další hodinu nám trvá, než se dostaneme do pražské Troje, kde máme zajištěno ubytování. Dnes už se tak jen stačíme rozdělit do pokojů, vybalit se, umýt se a pak už jít spát.

Během pátečního dopoledne nejprve zápolíme s trojským kanálem. I díky tomu jsme tak dnes dodrželi pitný režim, neboť vltavské vody jsme se nalokali až až, Sabča s Méďou by mohli vyprávět 😏. Sílu do další činnosti, nám dodal Hančin a Sářin buřtguláš. Po třetí hodině vyrážíme do víru velkoměsta a nabíráme kurs Národní technické muzeum. A protože to máme po cestě, zastavujeme se i v junackém obchodě v Haškově ulici. Muzeum nás uchvátilo i díky ochotným kustodům, kteří se nám v některých expozicích věnovali. Stejně tak paní šatnářka byla báječná. Děkujeme! Kromě vzácných exponátů v hlavním sále, jako je loď NIKE, automobil T.G.M či Zikmunda a Hanzelky jsme prozkoumali i další místnosti muzea a to i přesto, že od našeho příchodu do zavíračky jsme na to měli jen hodinu a půl času. Někteří tak zkusili moderovat zprávy ve studiu České televize nebo obdivovali výhled na Prahu v oddělení architektury.

Po prohlídce jsme zamířili na Václavském náměstí. Od Svatého Václava míříme procházíme až do spodní části náměstí a odtud pak úzkou uličkou na Staromák. Zde mineme orloj a po chvíli nás pohltí křivolaké uličky Stínadel. Brzy tak stojíme před kostelem svatého Jakuba a čekáme, zda se odněkud ze tmy přece jen nevynoří Široko s ježkem v kleci. Bohužel se zde vynořují jen turisté z dalekých zemí a místo ježka v ruce křečovitě svírají trdelník. A tak pokračujeme dále až na Karlův most. Bylo toho dnes už přece jen dost, vzhůru na zastávku tramvaje a jedeme zpět do Troje. Nakonec ještě najdeme poslední zbytky sil a místo autobusu použijeme z holešovického nádraží pěšobus. Odměnou nám je přechod nasvíceného trojskeho mostu. Na večeři si dáme zeleninový salát s tuňakem, který připravil Méďa s Kudlou. No a pak už se šlo rovnou do hajan, zítra nás totiž čekají Tři jezy.

Sobotní ráno bylo velmi hektické. Museli jsme se rychle sbalit, uklidit a dostat se na Císařskou louku. I to zapříčinilo, že se nám nepodařilo, do startu roverů, zajistit vlnolam na skautskou pramici, bez něhož se podle pravidel jet nedalo. Bylo tak rozhodnuto, že se pro tuto posádku půjčí raft a zúčastní se alespoň volného splutí. Naštěstí byl ještě jeden poslední raft na půjčení volný. Do závodu tak odstartovala jen žákovská pramice v kategorii open. Bohužel její jízda nebyla tentokrát úspěšná. Prostě, ne vždy se daří, ale nevěšíme hlavy a hlavně i neúspěchy nás posouvají o něco dále k cíli. Žákovská pramice nabrala na Staroměstském jezu množství vody přesahující objemovou kapacitu pramice a pomalu začala klesat ke dnu. Sirka jako správný kapitán zůstal v lodi až do úplného zanoření držejíce pádlo, houbu a kontrolujíce pevnost lavičky. Turisté na Karlově mostě odtrhli své pohledy od sochy sv. Ludmily (babičky sv. Václava) a s mírným úšklebkem ve tváři sledovali naše počínání. Říční policie zasáhla rychle a kvalitně 👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👏

Po vypuštění, vysušení a odbahnění nabrala posádka znovu kurs Cíl. I když nás letos provázela pořádná smůla odjíždíme z Prahy domů nakonec s plnými batohy bezva zážitků.

Závěrem bychom moc rádi poděkovali našemu domovskému městu Karviná, které finančně tuto akci podpořilo. -krt-

pod Staroměstským jezem (autor: Petr Váňa)